keskiviikko 28. tammikuuta 2015

Räyhäkkäkö


Mikäs se mun lempiväri oikeen olikaan?

EDIT 24.10.2015 Nyt kun katson tätä, olen melkein sitä mieltä, että olisin voinut jättää maalauksen näin. Siinä on tosi hyvä energia, kannattaako liioilla kerrosteluilla pilata? Silti olen varsin tyytyväinen Tulivuori-sarjaan, joka näistä syntyi. Harmi, ettei voi pitää molempia!

Tämän maalausvaiheen resepti
Ainesosat:
fluoripinkkiä ja magentaa purkista, kinakridonpunaista pigmenttiä, mikropalloja,  mediumia ja vettä.
Välineet: 
sähkövatkain, kädet, kastelukannut ja palettiveitset
Tekniikka: roiskinta, kankaiden painallus ja hinkkaaminen vastakkain, valuttaminen kankaita käännellen ja jälkeä tarkasti kontrolloiden. Ei saa jättää yksin kuivumaan liian aikaisessa vaihessa.
Kaikki tämä tapahtuu lattialla.

Kappas kappas (joku sanoi tissiliiveiksi) 

Koska olen viime aikoina ollut suurnainen, tarvitsen äkkiä lisää suurpohjia! Missä ovat kaikki kahden metrin kiilapuuni? Maalattu! Valitin kriisiäni kollegalle, joka ei nähnyt kriisiä, vaan mahdollisuuden: "Ensi hätään otat tuolta nurkasta nuo:

Jess, 3x 150x100cm

Laitat ne vierekkäin niin saat yhden pitkulaisen taulun." Eli 150x300cm, siinä on jo vähän kokoa.
Olen tainnut laittaa keskimmäiseen pohjaan kaksi kerrosta gessoa, kahteen reunimmaiseen vain yhden. Eipä muuta kuin tela esiin ja kaksikko käsittelyyn.



Laitan rillit turvaan, ettei linsseille roisku valkoisia pisaroita. No, turvaan ja turvaan, kun avonainen gessopurkki on vieressä, siinähän on ihan upotuskasteen uhka.

Niin ihanasti virtaa

Tästä jatketaan ensi kerralla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti